چطوری میشه

چگونه نسخه PHP خود را بررسی و به روز کنیم

چگونه نسخه PHP خود را بررسی و به روز کنیم

وب‌سایت‌ها همیشه با کد اجرا می‌شوند، اما همیشه اینطور نبود که از چندین زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌کردند. اکثر سایت‌های مدرن از زبان‌هایی مانند جاوا اسکریپت و CSS برای اسکریپت‌ها و عناصر طراحی استفاده می‌کنند – اگرچه در گذشته وب‌سایت‌ها معمولاً فقط در HTML نوشته می شود.

کاربرانی که سایت‌ها را با مرورگرهای وب خود بارگذاری می‌کنند، می‌توانند به عناصر CSS و جاوا اسکریپت موجود در یک سایت اشاره کنند، اما زبان برنامه‌نویسی بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که روی سرور وب‌سایت اجرا می‌شود: PHP. اگر در حال بارگیری یا میزبانی یک سایت وردپرس هستید، PHP تقریباً مسئول همه چیز در قسمت جلویی و پشتی است.

از قالب‌های صفحه و داشبورد وردپرس گرفته تا افزونه‌ها و تم‌های نصب شده در یک وب‌سایت، PHP یک زبان برنامه‌نویسی است که از پلتفرمی که ما وردپرس می‌نامیم، جدایی‌ناپذیر است.

PHP چیست؟

What is PHP?

PHP یک زبان برنامه نویسی محبوب است که عمدتاً برای ایجاد وب سایت استفاده می شود. این یک زبان منبع باز است که استفاده از آن رایگان است، درست مانند وردپرس. با توجه به این واقعیت، به راحتی می توان فهمید که چرا PHP یکی از رایج ترین زبان های مورد استفاده در توسعه وب است.

به عنوان مثال، وب‌سایت‌های محبوبی مانند فیس‌بوک دارای PHP در پشت صحنه هستند. همچنین این همان چیزی است که بیشتر هسته وردپرس با آن کدگذاری شده است. و می‌توانید از PHP برای بسیاری از چیزهای هیجان‌انگیز مانند خودکار کردن صفحه ورود به وردپرس خود و مدیریت وردپرس خود استفاده کنید. پست ها.

برخلاف زبان‌هایی مانند HTML و CSS که سبک و طرح‌بندی یک وب‌سایت را دیکته می‌کنند، PHP مسئول کاری است که یک وب‌سایت واقعاً انجام می‌دهد. PHP سمت سرور است، بنابراین در هر دستگاهی که از هارد دیسکی استفاده می کند که کد PHP را ذخیره می کند، پردازش می شود. این با زبان‌های سمت سرویس گیرنده، مانند جاوا اسکریپت، که کاری را که در مرورگر اینترنت کاربر انجام می‌دهند، نمایش می‌دهند، متفاوت است.

از آنجایی که PHP یک زبان سمت سرور است، باید خودتان مشکلات عملکرد سایت مربوط به PHP را حل کنید. حتی اگر شخصی پیشرفته‌ترین کامپیوتر دنیا را داشته باشد، اگر با مشکلات عملکرد سایت مرتبط با PHP سروکار داشته باشید، همچنان هنگام بارگیری وب‌سایت شما با مشکلاتی مواجه می‌شود.

چرا به روز رسانی نسخه PHP سایت وردپرس شما مهم است

PHP از سایت وردپرس شما و عملکرد آن جدایی ناپذیر است – مسئول استخراج داده های مناسب از پایگاه داده شما، بسته بندی آن در CSS و HTML و نمایش یک وب سایت کامل از کاربران شما است. مرورگرهای اینترنتی به عبارت دیگر، اگر PHP کند می شود، همه چیز دیگر نیز کاهش می یابد.

علاوه بر این، مهم است که نسخه PHP سایت وردپرس خود را به روز نگه دارید زیرا استفاده از نسخه های قدیمی می تواند امنیت سایت شما را در برابر آسیب پذیری ها و تهدیدات امنیت سایبری به خطر بیندازد. بنابراین، جای تعجب نیست که PHP به عنوان یک زبان به طور مداوم در طول سال ها تکرار شده است و در نتیجه تعداد زیادی نسخه تولید شده است.

طبق توصیه رسمی وردپرس، می خواهید سرور شما حداقل PHP 7.4 را اجرا کند تا بتوانید نسخه فعلی وردپرس را اجرا کنید. همانطور که PHP در طول زمان بهبود می یابد، بسیار سریعتر و امن تر می شود. امنیت و سرعت به ویژه برای صاحبان سایت های وردپرس یا کارمندان آنها که ممکن است نیاز به دسترسی از راه دور از طریق VPN به سایت های خود داشته باشند بسیار مهم است (که رایج است، زیرا آمار نشان می دهد که 15٪ از مردم روزانه از VPN استفاده می کنند). در زمان نگارش این مقاله، اگر از PHP 8.1 روی سرور خود استفاده می کنید، بیشترین سرعت و امنیت را خواهید داشت.

قبل از اینکه به بررسی و به‌روزرسانی نسخه PHP سایت وردپرس خود بپردازید، مهم است که بدانید پشتیبانی فعال از نسخه‌های قدیمی‌تر PHP در حال اتمام است. به عنوان مثال، پشتیبانی از نسخه 7.4 در سال 2020 حذف شد و پشتیبانی امنیتی آن تا پایان سال 2021 متوقف شد. بنابراین، اگر به دلایل دیگری برای به روز رسانی نسخه PHP سایت وردپرس خود نیاز دارید، عدم پشتیبانی فعال و امنیتی برای نسخه های قدیمی تر امیدوارم شما را متقاعد کنم.

چگونه نسخه PHP سایت وردپرس خود را بررسی کنیم

وقتی نوبت به بررسی نسخه PHP سایت وردپرسی شما می‌رسد، چندین گزینه در اختیار شماست. ما روی سه راه برای مشاهده آن در زیر تمرکز خواهیم کرد.

نسخه PHP خود را در بخش سلامت سایت وردپرس مشاهده کنید

View Your PHP Version in WordPress' Site Health Section

اولین و ساده ترین راه برای مشاهده نسخه PHP این است که به سادگی وارد سایت خود شوید و به ابزارها > سلامت سایت بروید و روی برگه “اطلاعات” کلیک کنید. سپس به پایین بروید تا جایی که یک برچسب آکاردئونی برای “Server” مشاهده می کنید و برای باز کردن آن کلیک کنید. در اینجا می توانید به سرعت نسخه PHP فعلی خود را به همراه بسیاری از اطلاعات مفید دیگر در مورد سرور، تم ها، افزونه ها و به طور کلی سایت وردپرس خود بیابید.

نسخه PHP خود را با ارائه دهنده هاست خود بررسی کنید

WP Engine Check PHP Version

یک راه دیگر برای بررسی نسخه PHP سایت خود، بررسی پنل مدیریت هاست است. اگر به حساب میزبانی خود دسترسی داشته باشید و انتهای آن را جستجو کنید، باید بتوانید منویی به نام چیزی شبیه به عمومی پیدا کنید. “اطلاعات سایت” یا “تنظیمات PHP”.

برای کاربران WP Engine، این اطلاعات به‌سرعت در بخش Sites شما هنگام ورود به سیستم نمایش داده می‌شود. می‌توانید مستقیماً از طریق این تنظیمات ببینید از کدام نسخه استفاده می‌کنید و همچنین می‌توانید از طریق همین تنظیمات به نسخه بعدی ارتقا دهید.

از افزونه عیب یابی استفاده کنید

WPTools Plugin

به عنوان صاحب سایت وردپرس، شما این تجمل را دارید که بتوانید از افزونه ها استفاده کنید. و بسته به نیازتان، ممکن است قبلاً از یک پلاگین عیب‌یابی همه‌کاره مانند ابزارهای WP. برای این افزونه به طور خاص یک ابزار ‘PHPINFO’ وجود دارد که نسخه PHP، پیکربندی سرور و غیره شما را نمایش می دهد. استفاده از این افزونه ساده است: به سادگی آن را نصب کنید و سپس آن را فعال کنید، پس از آن می توانید بررسی کنید PHP فعلی شما چیست. نسخه از طریق داشبورد وردپرس شما (و همچنین تعداد زیادی اطلاعات دیگر) است.

اکنون، اگر از قبل آخرین نسخه PHP را روی سرور خود اجرا می‌کنید، می‌توانید اینجا متوقف شوید. با این حال، اگر باید نسخه PHP خود را با خیال راحت ارتقا دهید، به خواندن ادامه دهید.

چگونه نسخه PHP خود را برای وردپرس به روز کنیم

قبل از اینکه نسخه PHP خود را ارتقا دهید، ابتدا کارها را انجام دهید.

  1. بررسی کنید تا ببینید آخرین نسخه سازگار PHP برای وردپرس چیست. می‌توانید سازگاری PHP را در مشاهده کنید. کتابچه راهنمای وردپرس را ایجاد کنید، و همچنین یک نمودار خوب که نشان می‌دهد کدام نسخه‌های وردپرس با هر نسخه PHP خوب اجرا می‌شوند.
  2. از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید در صورتی که با کدهای موجود سایت خود (مانند تم‌ها، اسکریپت‌ها و افزونه‌های WP شما) و نسخه‌ای از PHP که به آن ارتقا می‌دهید.

هنگامی که نسخه محلی خود را ایجاد کردید و پشتیبان گیری از سایت خود را به پایان رساندید، می توانید از افزونه وردپرس جستجوگر سازگاری PHP برای تأیید اینکه مشکلی در سازگاری ندارید. افزونه را نصب کنید و پس از نصب آن، خطاها و هشدارهای احتمالی را اسکن کنید و سپس تم ها یا افزونه های ناسازگار خود را به روز کنید یا احتمالا جایگزین کنید. همچنین می توانید از پیشنهاداتی که PHP Compatibility Checker به شما می دهد پیروی کنید.

PHP را ارتقا دهید

WP Engine Upgrade PHP Option

برای ارتقاء نسخه PHP خود، وارد داشبورد سرپرست ارائه دهنده هاست خود شوید. برای کاربران WP Engine، در صورت وجود به‌روزرسانی، نماد هشداری را در کنار نسخه PHP خود خواهید دید.

WP Engine Upgrade PHP

فقط کلیک کنید تا یک پنجره بازشو باز شود و به ارتقای PHP خود ادامه دهید. به همین راحتی!

در روش دیگر، داشبورد مدیریت شما ممکن است یک آیتم منو به نام چیزی شبیه به «مدیر نسخه PHP» داشته باشد، پس از آن می‌توانید به مکان وب‌سایت خود بروید و نسخه PHP موردنظرتان را برای اجرا انتخاب کنید. برخی از پنل‌های مدیریت ممکن است از شما بخواهند که جستجوی خود را انجام دهید تا ابزار لازم را برای ارتقا پیدا کنید – در این مورد. ممکن است بخواهید با ارائه دهنده خود تماس بگیرید.

توجه: از آنجایی که PHP در سرور شما استفاده می‌شود، که معمولاً تحت مالکیت و مدیریت شرکت میزبان شما است، آنها هستند که تصمیم می‌گیرند چه زمانی یک به‌روزرسانی PHP در دسترس شما قرار گیرد. اگرچه این چیز خوبی است زیرا هاست های قابل اعتماد وردپرس قبل از ارتقاء PHP سرور خود و فعال کردن گزینه های به روز رسانی برای مشتریان خود، ثبات و سازگاری را آزمایش می کنند.


PHP چیزی است که تمام قطعات سایت وردپرس شما را در کنار هم نگه می دارد و ضروری است که نسخه PHP خود را به روز نگه دارید. انجام این کار امنیت و سرعت سایت بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد، و اگر نسخه PHP خود را طبق مراحل ذکر شده در این مقاله بررسی و ارتقا داده باشید، سایت شما برای ادامه در آینده در وضعیت مناسبی قرار دارد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا